EREDMÉNYHIRDETÉS

Maradj otthon és alkoss!                                                                                             

A digitális oktatásra való áttérést követően a Dobozi Általános Iskola rajz és versíró pályázatot hirdetett tanulói számára, melynek aktualitását a sok-sok „maradjotthon” kérés adta. „A téma szabadon választott, olyan alkotásokat várunk, amelyek a most átélt élményeket adják vissza, az újonnan felfedezett lehetőségeket örökítik meg. A rajzpályázatot bármilyen technikával elkészítheted, legyél kreatív!” – írta a pályázat szövegébe Balogh Lászlóné Lívia tanárnő, a pályázat megálmodója. A beérkező munkákat szakmai zsűri bírálta el: Nagyálmos Ildikó költőnő, Novák Attila képzőművész-tanár és Zsigmond Károly intézményvezető.

A rajzpályázat eredménye Novák Attila képzőművész szavaival kiegészítve:

Első helyezett: Szabó Szilvia 7.a

„Erőteljes, dekoratív plakátszerűség, sokoldalú technikai megoldások jellemzik. Érdekessége a vírus formai karakterének megjelenítése is. A változatos grafikai elemek és a jó szövegfolt elhelyezések élvezetes felületi ritmusokat alkotnak. A tartalmi része a "rózsabokor "nélkül sokkal jobb lett volna.”

Második helyezett: Kereki Kincső 3.a

„A család szerepét mutatja be ebben a nehéz időszakban. Több helyszínnel, boldogan (gyermeki módon) éli meg az összetartozást és ezt is fejezi ki. Nem a rossz, hanem a jó oldalát mutatja be a korlátozásoknak.  A kompozíciók egyedi módon részletezettek és atmoszférikusak.”

Harmadik helyezett: Szűcs Niki 7.a

„Plakátszerű grafika, összefoglalja piktogramokkal a karantén  lényegét, egyben magát is belehelyezi a kompozícióba.”

Különdíjas: Simon Szelina 2.a
"Az összefogás és a szeretet egyaránt megjelenik a képen. Az ölelő karok jelzik: "A maradj otthon!" utasítással jót akarnak nekünk, óvnak minket."

A versíró pályázattal kapcsolatban Nagyálmos Ildikó költőnő elmondta:

„Elsősorban arra szeretném felhívni a figyelmeteket, hogy egy vers nem feltétlenül a rímtől válik verssé. Fontos a rím, a ritmus is, de a tartalomra is oda kell figyelni. A versnek tömörített gondolatainkat kell tükröznie, lényeges, hogy ne legyen hétköznapi, közhelyes, használjunk bátran hasonlatokat, költői képeket. A költői képeken keresztül a szerző képszerűen, hatásosan tudja ábrázolni a mondanivalóját. A költői képek szó szerinti jelentésükben nem mindig értelmezhetőek, csak a szövegkörnyezet ismeretében értelmezhetjük azokat. A költői képek típusai: a hasonlat, metafora, megszemélyesítés, allegória.

Aki verset ír, annak elsősorban azt javaslom, hogy olvasson: Nemes Nagy Ágnest, Weöres Sándort, Kányádi Sándort, Hervay Gizellát, vagy akár kortársakat. Nem könnyű megfogalmazni érzéseinket, gondolatainkat, de segít a kibontakozásban az olvasás.

Bizonyára, amint a versekből is kitűnik, pozitív és negatív tapasztalataitok is származnak a bezártságból, az otthon ülésből. Örülök, hogy sikerült versbe öntenetek gondolataitokat, kitartást, alkotókedvet kívánok a továbbiakban is! Szeretettel: Nagyálmos Ildikó.”

Első helyezett: Kovács Mihály 2. a

Megosztott második helyezett: Nyári Lia 2. a és Pribojszki Zsombor 3. a

Harmadik helyezett: Czinanó László Ábrám 2. a

Különdíj: Ajtai Letícia 2. a

A leginspirálóbb pedagógus cím Debreceni Hajnalka tanítónőt, a 2. a osztály osztályfőnökét  illeti, aki – munkája elismeréséül – oklevelet vehet majd át.

„A digitális munkarendre nehéz volt átállni, ezek a tanulók mégis szorgalmukat, idejüket nem kímélve vettek részt a pályázaton – mondta Balogh Lászlóné Lívia tanárnő – Ráadásul volt olyan tanuló, aki rajzzal és verssel is pályázott az új kihívások mellett.”

Nagyon köszönjük tanítványaink alkotó munkáját! Öröm volt látni tehetségüket!

Minden résztvevőnek szeretettel gratulálunk! A nyereményeket személyesen adjuk át tanítványainknak, amint visszaáll a tanítási rend.