Tanulmányi kirándulást szerveztünk a békési duzzasztóműhöz, ami 50 éve üzemel. A 7. a osztály tanulóival 2018.04.21-én, szombaton ¾ 8 - kor kerékpárral indultunk az iskolától. A Kettős-Körös gátján haladva félóra kerekezés után megérkeztünk a duzzasztóműhöz. Megtekintettük a „billenőtáblákkal” történő duzzasztást. Megsaccoltuk a vízhozamot. (Kb. fél méter vastagon, egy méter/másodperc sebességgel bukott át a víz a két 18 méteres nyíláson.) Megnéztük hogyan lehet átvontatni a kisebb hajókat a hajócsatornák végénél síneken.
Hazafelé Tarhos községen keresztül kerékpároztunk. Megálltunk a békési kikötőnél, amit 1947-ben adtak át. Évtizedekig fontos szerepe volt az áruszállításban.
Kirándulásunk a technika tantárgy közlekedés fejezet vízi közlekedés, áruszállítás témájához illeszkedett.
A Körös-Sárrét Útikalauz ismertetése szerint:
„A Kettős-Körös 116,7 folyamkilométerében, 1967-68-ban épült a 2xl8 m nyílású mederduzzasztó. Üzembe helyezésével lehetőség nyílt 11 000 hektár mezőgazdasági terület öntözésére és ipari víz vételezésére is a Kettős-, a Fehér-, illetve a Fekete-Körös mentén. A mű tervezése tanulmányszinten 1962-ben kezdődött. A kiviteli tervek a Vízügyi Tervező Vállalat készítette el. A beruházást az OVH Dunai és Tiszai Vízi Nagylétesítményeket Beruházó Vállalat bonyolította le. Az építési munkák kivitelezője az OVH Kelet-magyarországi Vízügyi Építő Vállalat volt. Az acél- és gépszerkezeteket a Ganz-Mávag készítette és szerelte be. Az 5,40 m (legnagyobb) duzzasztást acélszerkezetű billenőtáblákkal lehet biztosítani. A duzzasztó küszöbe 1,80 m állandó duzzasztást ad. A duzzasztó mellett hajózsilip nem épült, de a későbbi megépítésre van lehetőség, mivel a hajócsatornák ki lettek ásva.” http://www.kvte.hu/ksar/vizilet.htm
Kiss János