Angol nyelvi projekthétről a szemlélő tollából

Tea – teakonyha - teáskannában sistergő forrásban lévő víz – felpattanó filteres zacskók zaja – kiskanalak koccanása – izgatott gyerekhad széktologatása – asztaltársaság keresése – egy derűs délután krónikája…


További képek a galériában...

Miközben az asztalok körül csoportokba rendeződött illatosabbnál-illatosabb élénkítő italukat kortyolgatták a gyerekek, addig tanáruk - Simon Judit - saját, Angliában szerzett tapasztalatait osztotta meg az eredeti angliai teadélutánokkal kapcsolatban. Az előadásmód magával ragadott, s még több gyönyörűséggel öntött el a tökéletes angolsággal kiejtett mondatok élvezete. Milyen más is az, ha valaki az iskolapadban tanul meg angolul és mennyivel több, ha évekig szippantja magába a nyelv ízét annak őshazájában.

Összegezve, szubjektivitásom mellőzve: kaptunk élményt, szakszerű előadást a tea múltjáról és jelenéről, volt előzetesen kiadott feladat (szógyűjtemény készítése), s a hét folyamán elsajátított ismeretekből a csütörtöki napon egy angol nyelvi teszt kitöltésével adhattak számot a diákok.

A projekt zárásaként lazább, kötetlenebb beszélgetés kapcsán Laura - Judit tanárnő lánya - segítségével az angliai divattrendekbe kukkanthattunk be. Csajos téma – gondolhatnánk-, de fiú érdeklődők is akadtak szép számmal. Címlapok és valóság, előnyös smink, kinek mi áll jól, ápolt megjelenés témában vetődtek fel kérdések, s jó pár házi praktika is gazdát cserélt a hallgatóság körében.

Igaz, véletlenül sodródtam bele a projekthét eseményeibe, de annál gazdagabban tértem haza a délutáni foglalkozásokról.

 

Szakmai szemmel nézve az alábbi kulcskompetenciák fejlesztése valósult meg a tanárnő munkája során:

 

  1. Idegen nyelvi kommunikáció

  2. Anyanyelvi kommunikáció

  3. Szociális kompetencia

  4. Társadalmi kompetencia

  5. Hatékony, önálló tanulás

  6. Digitális kompetencia

  7. Természettudományos kompetencia

Balog Mária